نمایندگی لپ تاپ لننو گوهردشت کرج

 چگونه از لپ تاپ خود استفاده کینم؟

 

تا قبل از خرید لپ تاپ خیلی برای شما موضوع مهمی نباشد، اما بلافاصله بعد از خرید لپ تاپ، استفاده از لپ تاپ موضوع مهمی برای شماست.
نمایندگی لپ تاپ لننو گوهردشت کرج شما را با نحوه استفاده از لپ تاپ، فرهنگ صحیح استفاده از این دستگاه آشنا میکند.استفاده از لپ تاپ خیلی آسان است، تنها کافیست یک سری نکات را که دراین مقاله به آن اشاره خواهیم کرد عایت کنید تا همیشه لپ تاپی سالم داشته باشید!

نحوه صحیح استفاده از لپ تاپ

نحوه صحیح استفاده از لپ تاپ
نحوه صحیح استفاده از لپ تاپ

برای اینکه لپ تاپ شما عمر بهتری برای شما داشته باشد بهتر از به نکاتی که ما درباره ی استفاده از لپ تاپ به شما توصیه میکنیم، گوش دهید.

نمایندگی لپ تاپ لننو گوهردشت کرج آماده ارائه خدمت به شما شتریان عزیز است.

1- لپ تاپ را با نمایشگر بلند نکنید!

اولین نکته ای که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که لپ تاپ را با نمایشگر بلند نکنید. این نکته ساده را خیلی از افراد متاسفانه رعایت نمی‌کنند، مانیتور یا صفحه نمایش لپ تاپ ، بسیار ظریف است ودرست نیست که لپ تاپ را از نمایشگر آن بلند کنیم.

2- لپ تاپ را چگونه باز و بسته کنیم؟

بهتر است که از قسمت وسط صفحه نمایشگر آن را باز و یا بسته کنید. بستن از کناره ها موجب آسیب به نمایشگر در مدت طولانی می شود. چرا که با باز کردن از دو طرف، فشارزیادی به آن قسمت از صفحه نمایش وارد می شود اما زمانی که از وسط باز کنید، فشار کمتری به دستگاه وارد میکنید.

3- استفاده از لپ تاپ روی پا

قرار دادن لپ تاپ بر روی پا و کار کردن با آن عملی بسیار خطرناک بوده کهبه هیچ وجه توصیه نمیشود. اینکار موجب وارد شدن صدمات به سلامتی شما و لپ تاپ تان می گردد.

4- سرد و گرم شدن لپ تاپ

سرد و گرم شدن لپ تاپ اصلا برای سلامتی لپ تاپ خوب نیست؛ حتی الامکان اجازه ندهید که لپ تاپ در محیط گرم و داغ و در معرض نور خورشید باشد یا در فضایی سرد بماند. همیشه در محیط مناسب با دمای عادی از لپ تاپ خود نگهداری کنید.

5- هنگام استفاده از لپ تاپ غذا نخورید!

این نکته بسیارضروری است! حتی نباید نوشیدنی را کنار لپ تاپ قرار دهید. گاهی اوقات ممکن است هنگام غذا خوردن، تکه های ریزی از غذا روی صفحه کلید بریزد که شاید به چشم دیده نشود، اما در عملکرد دکمه های صفحه کلید تاثیرگذارمیگزارد.

6- لپ تاپ را چگونه خاموش کنیم؟

بهترین راه برای خاموش کردن لپ تاپ، همان روش نرم افزاری است، یعنی دکمه shutdown در ویندوز. با اینکار سیستم عامل لپ تاپ شما برنامه ها را می بندد، سپس هارد و رم را از کار می‌اندازد و به صورت طبیعی لپ تاپ خاموش می شود. اما برخی کاربران از دکمه Power لپ تاپ استفاده می‌کنند. این دکمه برای موارد ضروری تعبیه شده و برای لپ تاپ شما روش مناسبی نیست. در واقع با اینکار شما لپ تاپ را مجبور به خاموش شدن می‌کنید و بصورت غیر منتظره همه سخت افزار را از کار می‌اندازید.

نمایندگی لپ تاپ لننو گوهردشت کرج آماده ارائه خدمت به شما شتریان عزیز است.

7- لپ تاپ را روی میز بذارید

لپ تاپ را روی میز قرار دهید. هم برای سلامتی خود تان که در هنگام استفاده از لپ تاپ راحت باشید و زاویه صورت و گردن شما با لپ تاپ مناسب باشد و هم برای سلامتی لپ تاپ؛ زیرا لپ تاپ ها باید روی سطوح صاف و هموار قرار بگیرند که لرزش هم نداشته باشند و هم به خوبی گرمای لپ تاپ را به بیرون هدایت کنند.

8- موس و کیبورد مجزا برای لپ تاپ

موس و کیبورد جدا برای لپ تاپ برای زمانی است که بصورت روزمره از لپ تاپ خود کار می کشید. برای کار های سنگین بهتر است که از موس ها و صفحه کلید های جانبی استفاده کنید.

9- سایر نکات مهم

بهتر است که همیشه لپ تاپ خود را تمیز نگه دارید، سلامت لپ تاپ با میزان تمیزی آن نیز ارتباط مستقیم دارد. میزان صدا و نور صفحه لپ تاپ را مناسب شرایط خود تنظیم کنید. سعی کنید خیلی لپ تاپ را باز و بسته نکنید. استفاده عادی و روزمره هیچ مشکلی ندارد،اما این نکان را فراموش نکید.

نمایندگی لپ تاپ لننو گوهردشت کرج میتواند مشکلات شما را در هر زمینه حل کند.

لپ تاپ را چگونه باز و بسته کنیم؟
لپ تاپ را چگونه باز و بسته کنیم؟

آموزش شروع کار با لپ تاپ

زمانی که یک لپ تاپ جدید میخرید، علاقه زیادی به نصب تعدادی نرم افزار بر روی آن دارید. اماباید بدانید که نصب زیاد نرم افزار ممکن است باعث آسیب رساندن به ویندوز لپ تاپ شود.

بهتر است قبل از هر کاری ابتدا کارهای زیر را انجام دهید:

-يک برنامه ضد ويروس روی لپ تاپ خود نصب کنيد. تمامی تنظيمات آن را به روز کنيد و يکبار لپ تاپ خود را اسکن کنيد.

– هر برنامه يا درايور اضافه ای که به همراه لپ تاپ است را روی آن نصب کنيد.هر بار فقط يک برنامه يا نرم افزار نصب کنيد و بعد از هر نصب سيستم را reastart کنید.

– سيستم عامل را به روز کنيد. اگر چند مورد به روز رساني موجود است آنها را به ترتيب انتخاب کرده و پس از نصب هر يک سيستم را ریستارت کنید.

– به وب سايت فروشنده لپ تاپ مراجعه کنيد و نرم افزارهای موجود برای لپ تاپ خود را چک کنيد. اگر آپدیت جدیدی برای لپ تاپ شما منتظر شده است آن را دریافت و نصب کنید.

اگر در این قسمت دچار مشکل شدید با پشتیبانی نمایندگی لپ تاپ لننو گوهردشت کرج تماس بگیرید.

– از طریق کنترل پنل به قسمت برنامه ها یا program مراجعه کرده و لیست برنامه های نصب شده را بررسی کنید. اگر نرم افزار اضافه ای وجود دارد که از آن استفاده نمیکنید، آن را حذف نمایید.

 

نکته:

ریستارت کردن سیستم بعد از نصب هر درایور جدید لازم است. دلیل این موضوع این است که سیستم عامل بتواند خود را با درایور جدید هماهنگ کرده و آماده نصب درایور بعدی شود. اگر همه درایورها را به صورت یکجا و بدون ریستات کردن لپتاپ نصب کنید، شاید یک یا چند درایور به صورت صحیح کار نکنند.

اگر در انجام این کار با مشکل رو به رو شدید با پشیبانی نمایندگی لپ تاپ لننو گوهردشت کرج تماس بگیرد

برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی نگهدتری لپ تاپ با نمایندگی لپ تاپ لننو گوهردشت کرج تماسس بگیرید.

آموزش شروع کار با لپ تاپ
آموزش شروع کار با لپ تاپ

راهنمای موارد ضروری برای خرید لپ تاپ

مهم ترین تفاوت لپ تاپ با کامپیوتر های خانگی قابل حمل بودن آن است. یعنی شما همیشه می توانید در محل کار ، دانشگاه، سفر و… لپ تاپ را همراه تان داشته باشید.

وزن لپ تاپ را یکی از مهم ترین معیارهایتان قرار دهید. . وزن نوت بوک های موجود در بازار حدود دو کیلوگرم است و بسته به مدل و سایز مانیتور کم و زیاد دارد. این را هم بدانید لپ تاپ های با مانیتور بزرگ، در کنار وزن بیشتر قیمت کمتری هم دارند و معمولاً شارژ باتریبسیاری مصرف می کنند.

قبل از خرید حتما بدانید با آن می خواهید چه کارهایی انجام دهید؟ دنبال بازی هستید، با برنامه های مهندسی و طراحی سر و کار دارید یا صرفاً از اینترنت و برنامه های معمولی استفاده می کنید. مثلاً اگر دنبال بازی کردن و استفاده از برنامه های گرافیکی هستید، باید دنبال لپ تاپی باشید که کارت گرافیک و رم قوی و صفحه نمایش عریض، با کیفیت بالاداشته باشد.

مهم ترین فاکتور در خرید لپ تاپ ریزپردازنده آن است. چون تاثیر مستقیم روی کارایی و سرعت دستگاه شما دارد. رم هم یک حافظه موقت در کامپیوتر است که هر چقدر ظرفیت آن بالاتر باشد، پردازش با سرعت بالاتری انجام می شود. در دنیای رم ها دوران DDR2 ها تمام شده و عصر DDR3 ها آغاز شده، پس هنگام خرید به این مورد توجه کنید تا از بازار روز عقب نیفتید. ظرفیت هارددیسک، عمر باتری، وایرلس و بلوتوث هم سایر مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید.

اگر برای خرید لپ تاپ به نمایندگی لپ تاپ للنو گوهردشت کرج بروید لیستی از محصولات شرکت های مختلف به شما نشان می دهند که قیمت ها و مشخصات قطعات در آن نوشته شده. لیست ها را بگیرید و با خونسردی تمام قیمت ها را مقایسه کنید.

هنگام خرید بیشتر دنبال گارانتی معتبر باشید. در مورد لپ تاپ، گارانتی اهمیت ویژه ای دارد. این را بعد ها متوجه خواهید شد وقتی قطعات دستگاه دچار مشکل شد که هیچ کس نمیتواند مشکل شما را حل کند. حتماً از فروشنده بپرسید قطعات اصلی تا چه مدتی گارانتی و خدمات پس از فروش دارند، قطعاتی مثل صفحه نمایش، مادر بُرد، باتری و آداپتور و…

Leave a Comment