تاچ پد لپ تاپ لنوو

غیر فعال شدن تاچ پد لپ تاپ لنوو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بعضی از آن‌ها فنی و بعضی دیگر غیر فنی هستند که کاربران به راحتی می‌توانند با به کار بردن چند تکنیک آن را رفع کنند. در ادامه قصد داریم تا روش‌هایی که تاچ پد لپ تاپ لنوو شما از حالت غیر فعال درمی‌آورد، بیان کنیم. در نظر داشته باشید که اگر به هیچ وجه با تعمیر تاچ پد لپ تاب لنوو آشنایی ندارید، حتماً آن را به نمایندگی لنوو بسپارید.

یکی از اساسی ترین اجزای لپ تاپ ، تاچ پد لپ تاپ هست . چرا که از آن به عنوان ماوس بر روی سیستم استفاده میگردد . تاچ پد لپ تاپ لنوو یک صفحه ی کوچک در پایین صفحه کلید لپ تاپ هست که با حرکت دادن انگشت بر روی آن ، مکان نما موس در روی صفحه به حرکت در میاید و شما می‌توانید به آنچه که می خواهید درون صفحه ی نمایش دسترسی پیدا کنید .

در بعضی از مدل های تاچ پد ، در پایین آن در کلید دیده میشود که از آن به عنوان کلیک های لفت و رایت ماوس استفاده میگردد . تعمیر تاچ پد لپ تاپ یکی از قطعاتی که ممکن است در لپ تاپ های مورد استفاده دچار اشکال گردد و کاربر را با دردسر مواجه سازد، تاچ پد میباشد. در صورت خرابی تاچ پد، لپ تاپ لنوو دیگر قادر به تشخیص حرکت و موقعیت انگشت کاربر نخواهد بود و برخلاف قبل، به دستورات کاربر پاسخی نخواهد داد.

در صورتی‌ که که تاچ پد کار نکند، احتمالاً این موضوع برای کاربر –به ویژه کاربری که عادت به استفاده از موس ندارد- دردسرساز باشد چون کار با لپ تاپ بسیار دشوار و کند میشود. اشکالات پیش آمده در تاچ پد لپ تاپ به هر دلیل که باشد، تعمیر درست و اصولی آنها، صرفاً با مراجعه به یکی مرکزها تخصصی و مجاز در حوزه تعمیرات لپ تاپ محقق میگردد.

نمایندگی رسمی لنوو در کرج یکی از مراکز پیشرو و متخصص در حوزه تعمیرات لپ تاپ است که با حضور در آن می توان تخصصی ترین سرویس های بهسازی، سرویس و تعمیر تاچ پد لپ تاپ و بقیه قطعات مرتبط با این دستگاه را دریافت نمود.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ لنوو در کرج

 

عیب یابی و تعمیر تاچ پد لپ تاپ

عمل نکردن تاچ پد لپ تاپ ممکن است ناشی از وجود برخی اختلالات نرم افزاری و یا سخت افزاری در دستگاه باشد. دلایل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ چه سخت افزاری و چه نرم افزاری باشد، عموماً قابل رفع است و غالباً با اندک دستکاری مرتفع می شود. در بخش آتی برخی از روشهای موثر در تعمیر تاچ پد لپ تاپ ارائه خواهند گشت. غالب راه حل های ارائه شده مرتبط با زمانی است که اشکال ایجاد شده مرتبط با تنظیمات دستگاه (نرم افزاری) میباشد و منشاء سخت افزاری ندارد. در صورتی که راهکار های ارائه شده در بخش زیر اِعمال شده اما مشکل کار نکردن تاچ پد همچنان پابرجا بود می توانید به واحد تخصصی تعمیر تاچ پد لپ تاپ واقع درنمایندگی رسمی لنوو در کرج مراجعه نمایید و اشکالات سخت افزاری این بخش از دستگاه را برطرف سازید.

تعمیر تاچ پد لپ تاپ لنوو کرج

 

دلایل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ چیست و چگونه باید آن‌ها را برطرف کرد؟

 

غیرفعال کردن تاچ پد از روی کیبورد با کلیدهای F5 یا F9
امکان دارد هیچ مشکل خاصی برای تاچ پد لپ تاپ شما به وجود نیامده باشد و خود شما به صورت تصادفی با کلیدهای F5 یا F9 (متناسب با مدل لپ‌تاپتان) از روی کیبورد لپ تاپ خود تاچ پد آن را غیرفعال کرده باشید. چراکه بر روی کیبورد لپ تاپ، کلیدی مخصوص فعال یا غیرفعال کردن تاچ پد قرار داده شده است. می‌توانید برای اینکه مطمئن شوید خودتان تاچ پد لپ تاپتان را غیرفعال کرده‌اید یا خیر کلید فعال کردن تاچ پد آن را از روی کیبورد پیدا کرده و فشار دهید. البته به احتمال زیاد کلید فعال یا غیرفعال کردن تاچ پد لپ تاپ شما یا F5 است یا F9.

هنگ کردن سیستم‌عامل
یکی دیگر از مشکلات نرم‌افزاری که موجب از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ می‌شود و نشان می‌دهد که نیازی به تعویض تاچ پد لپ تاپ نیست و می‌توان مشکل آن را به راحتی برطرف کرد، هنگ کردن یا به اصطلاح فریز شدن سیستم‌عامل است. برای اینکه بفهمید مشکل از سیستم‌عامل لپ تاپ شماست یا خیر؟ باید از روی کیبورد کلید NumLock را فشار دهید. اگر چراغ این کلید روشن شد یعنی اینکه مشکل از سیستم‌عامل نیست اما اگر با فشار دادن این کلید، چراغ آن روشن نشد یعنی اینکه سیستم‌عامل لپ تاپ شما فریز شده است و با یک ریستارت ساده مشکل آن برطرف می‌شود.

ویروسی شدن لپ تاپ
نصب بدافزارها بر روی لپ تاپ و ویروسی شدن لپ تاپ یکی دیگر از دلایلی است که موجب از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ می‌شود. بنابراین اگر به تازگی نرم‌افزاری بر روی سیستم خود نصب کرده‌اید که موجب شده است سیستم شما دائماً هنگ کند و تاچ پد آن از کار بیافتد به شما پیشنهاد می‌کنیم که نرم‌افزار موردنظر را از روی لپ‌ تاپتان پاک کنید و آن را ویروس‌کشی کنید. شاید اینگونه مشکل از کار افتادن تاچ پد لپ تاپ شما برطرف شود.

تعمیرتاچ پد لپ تاپ لنوو در کرج

در چه صورت باید تاچ پد لپ تاپ را تعویض کرد؟

اگر هیچ یک از دلایل نرم‌افزاری که در بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم موجب از کار افتادن و خراب شدن تاچ پد لپ تاپ لنوو شما نشده باشد، صد در صد مشکل این قطعه سخت‌افزاری است و به احتمال زیاد در اثر وارد شدن ضربه و فشار سنگین از کار افتاده است یا دچار شکستگی شده است. حتی وارد شدن رطوبت به تاچ پد لپ تاپ نیز می‌تواند موجب آسیب‌دیدن آن شود. درصورتی که تاچ پد لپ تاپ شما در اثر فشار شکسته باشد راهی جزء تعویض آن وجود ندارد.که کارشناسان متخصص ما دراین امر در نمایندگی تعمیر تاچ پد لپ تاب لنوو در کرج به شما کمک خواهند کرد

 

 

 

 

Leave a Comment