تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو

تعمیر دی دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو در کرج

همان طور که می دانید دی وی دی رایتر یکی از اساسی ترین و مهم ترین بخش های لپ تاپ لنوو  به شمار می رود. انواع سی دی ها و دی وی دی های مورد نیاز کاربران در این بخش قرار داده شده و توسط دستگاه به نمایش در می آید. مکانیزم طراحی شده در دی وی دی رایتر لپ تاپ در دو بخش مکانیکی و الکترونیکی دسته بندی می شوند. دی وی دی رایتر ها برای انواع لپ تاپ در بعضی مدل ها به صورت اینترنال یعنی نصب شده در داخل دستگاه و اکسترنال که از طریق کابل به دستگاه متصل می شود مورد استفاده قرار می گیرد. دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو در هر مدل که باشد دارای عملکرد یکسانی است. انواع دی وی دی رایتر ها در برند های گوناگونی تولید شده اند. دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بنا بر مدل انواع لپ تاپ مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی مشکلات دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو و تعمیرات این قطعه می پردازیم. همراه ما باشید.

تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو

مشکلات دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو

عدم باز شدن درب

از رایج ترین مشکلات مرتبط با دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو می توان به عدم باز شدن درب اشاره کرد. بروز این اختلال در دستگاه امکان پخش و فیلم وعکس از طریق سی دی و نصب نرم افزار را از دستگاه سلب می کند. به یاد داشته باشید وارد کردن هر گونه فشار بر این قطعه برای باز کردن درب آن امکان شکستگی سایر بخش های آن را افزایش می دهد. شکستگی ضامن های درب این قطعا معمولا بر اثر وارد کردن فشار بیش از حد به وجود می آید.

ضعف در خواندن دیسک

نخواندن دیسک توسط دستگاه نیز از دیگر مشکلاتی است که ممکن است برای دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو به وجود بیاید. در این مواقع درب دی وی دی رایتر به راحتی باز و بسته می شود اما امکان پردازش و یا خواندن اطلاعات دیسک به وسیله ی دیسک امکان پذیر نیست در صورت برو زاین مشکل به هیچ عنوان ناآگاهانه برای باز کردن قطعات دستگاه از یکدیگر اقدام نکنید. هر گونه خطا و اشتباه در تعمیر دی وی دی رایتر از کار افتادگی کامل این بخش از دستگاه را در پی خواهد داشت.

تعمیر دی دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو

 

 

انواع دی وی دی رایتر

اینترنال
لپ تاپ ها با توجه به مدلی که دارند از یکی از این مدل ها بهره مند هستند. اینترنال یا نصب شده در داخل در داخل دستگاه یکی از قطعات داخلی و سخت افزاری لپ تاپ به شمار می رود. این نوع از دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو در زمان ساخت و تولید لپ تاپ در ان جای گذاری می شود.

اکسترنال
این نوع از دی وی دی راتر ها برای لپ تاپ هایی که فاقد آن هستند مورد استفاده قرار می گیرد. دی وی دی رایتر اکسترنال همانند اینترنال عمل کرده و از طریق یک کابل به لپ تاپ متصل می شود.

اکسنرنال

همه چیز در مورد تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو

دی وی دی رایتر یا همان درایو نوری بخشی است که در مدل های جدید لپ تاپ حذف شده و باید نوع اکسترنال آن را تهیه و استفاده کرد. در لپ تاپ های کمی قدیمی تر اما این درایو موجود بوده و به کاربران برای پخش و خواندن سی دی و دی وی دی و همچنین رایت آن کمک می کند. این بخش جزو قسمت هایی است که به دلیل اینکه برای کار کردن باید از محل خود خارج و سپس به آن وارد شود در معرض آسیب های فراوانی قرار می گیرد.

آسیب به این بخش موجب اختلال در عملکرد آن در خواندن سی دی و دی وی دی یا مشکل در باز و بسته شدن آن می شود.

سخن آخر

از آنجا که برای تعمیر دی وی دی رایتر لپ تاپ لنوو باید قاب دستگاه را باز کرده، دی وی دی رایتر را از دستگاه جدا کرده و سپس نسبت به تعمیر سی دی رام لپ تاپ اقدام کرد بهتر است که این امر در نمایندگی های معتبر تعمیرات لپ تاپ لنوو  انجام شود.

همکاران ما در مرکز خدمات نمایندگی لنوو به پشتوانه دانش فنی خود در زمینه تعمیرات لپ تاپ با استفاده از به روزترین ابزارها اقدام به تعمیر DVD رایتر لپ تاپ لنوو شما می نمایند. در این مرکز علاوه بر تعمیرات درایو نوری، خدمات دیگر تعمیر لپ تاپ نظیر تعمیر مدار شارژ لپ تاپ لنوو ، حل مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ لنوو، تعمیر کیبورد لپ تاپ لنوو و دیگر خدمات به صورت حرفه ای و با کیفیت بالا ارائه می شود.

Leave a Comment