تعمیر فن لپ تاپ لنوو

هر یک از اجزای لپ تاپ با انجام کارهای مختلف حرارتی تولید می کند که باید توسط فن تعبیه شده در دستگاه از داخل سیستم خارج شود. عدم خروج این حرارت باعث آسیب دیدن قطعات گران قیمت و با ارزشی چون مادربرد و CPU می شود. اگر خرابی فن لپ تاپ لنوو و یا هر برند دیگری موضوع مهمی است که باید در اسرع وقت انجام شود. از این رو آشنایی با علائم خرابی این بخش از لپ تاپ حائز اهمیت است. در ادامه ی این مطلب شما را با نشانه های ناکارآمدی فن و جوان تعمیراتی آن آشنا می سازید. لازم است به ذکر است که در نمایندگی رسمی نوین تمام مراحل تعمیر فن لپ تاپ لنوو در سطح کیفی بی  نظمی شکل می شود.

دلایل خرابی فن لپ تاپ لنوو

اصلی ترین دلیلی که می تواند برای خرابی فن لپ تاپ لنوو عنوان کرد ، حضور شدید گرد و غبار و آلودگی بر روی پره های این بخش از لپ تاپ است. آلودگی تجربی در فن ممکن است در حدی پیش رود باشد که به طور کلی از عملکرد اصلی خود دور بماند. از طرف مواردی چون اصابت ضربه می کند و استهلاک پره نیز به طور کامل خرابی کامل فن لپ تاپ لنوو را دنبال می کرد. برای استفاده بیش از اندازه از فن را کنترل کرده و تعمیرات آن را به تعویق بیاندازید ، بهتر است از کول پد کمک کنید. کول پد میزان استهلاک فن را در حد چشم گیری کاهش می دهد.

تعویض و تعمیر فن لپ تاپ لنوو

همان طور که گفته شد برای حفظ سلامت لپ تاپ لنوو باید فن معیوب به سرعت تعمیر و یا تعویض شود. البته گاهی تنها با یک پاکسازی ساده اما اصولی و کامل می توان کارایی فن لپ تاپ لنوو را بازیابی کرد. اگر مشکل ناکارآمدی فن همچنان پس از پاکسازی آن وجود داشت، تعمیرکار باید طی مراحل عیب یابی ریزبینانه اختلالات فن را با تعمیر و یا تعویض قطعه برطرف کند. انتخاب میان تعمیر و تعویض به میزان خرابی فن بستگی دارد. در هر روی برای اعمال فرآیند تعویض می بایست حتما به سیستم کاری فن اصلی لپ تاپ دقت کرد و آن را با نمونه ی مشابه جایگزین نمود. خاطرنشان می نماییم که کارشناسان ما در نمایندگی رسمی لنوو عملیات تعویض را توسط قطعه ی مرغوب و سازگار با سیستم انجام می دهند تا پس از جابه جایی فن هیچ گونه افت کیفیتی شامل حال لپ تاپ نگردد.

انواع فن لپ تاپ لنوو

فن های بکاررفته در انواع لپ‌تاپ تفاوت چندانی از نظر ساختار و فناوری ندارند. تمامی فن‌ها متشکل از پره‌های کوچکی هستند که یا وظیفه پرتاب باد گرم تولید شده، به بیرون را دارند و یا هوای تازۀ بیرون را از زیر به داخل می‌کشند. نکته‌ای که باید در تعویض و تعمیر فن لپ تاپ لنوو در نظر داشت، نوع فن است. به عبارتی دیگر بهتر است پیش از تعویض و یا تعمیر فن لپ تاپ لنوو، نوع فن و ساز و کار آن بررسی شود.

به طور کلی فن های بکاررفته در انواع لپ تاپ را می‌توان در دو دسته جای داد: دسته اول فن هایی هایی هستند که هوای گرم را از زیر خارج می‌کنند و دسته دوم فن هایی هستند که هوای تازه را از زیر به داخل می کشند. در زمان تعویض و تعمیر فن لپ تاپ لنوو انتخاب صحیح فن خنک‌کننده، کمک شایانی در خنک نگه‌داشتن دستگاه و گردش بهتر هوا خواهد کرد. بالعکس اگر فن خریداری شده مناسب نباشد حرارت لپ تاپ در طول زمان از حد معمول فراتر می‌رود و همین مسئله تخریب و کاهش طول عمر سخت افزار، مخصوصا باتری را در پی خواهد داشت.

بررسی دلایل صدا دادن فن لپ تاپ لنوو

یکی از اصلی ترین دلایل صدای بیش از حد فن لپ تاپ لنوو، با هر برندی، گیر کردن مواد در لابلای پره های آن است. احتمال دارد موادی همچون ذرات گرد و غبار و … میان پره های فن گیر کرده و عملکرد این قطعه را مختل کنند. گاهی هم شکستن پره ها صدای فن را تشدید می کند. جالب است بدانید اگر تعداد برنامه های باز سیستم شما زیاد باشد هم امکان افزایش صدای فن لپ تاپ وجود دارد. کاربرانی که بیش از حد مجاز از لپ تاپ شان استفاده می کنند با هم باید منتظر صدا دادن فن لپ تاپ لنوو خود باشند.

استفاده مداوم و طولانی مدت از لپ تاپ دمای دستگاه و قطعات مختلف آن را افزایش می دهد. در نتیجه به فن فشار می آید و عملکرد عادی خود را از دست می دهد. به تبع بروز این حالت، ممکن است در حین کار لپ تاپ صدای زیادی از فن به گوش برسد. آنچه اهمیت دارد این است که هرچه زودتر این دلایل را شناسایی کرده و برطرف نمایید. در غیر این صورت ممکن است فن در طول زمان از کار بیفتد و مشکلات بسیاری همچون سوختن قطعات و حتی از کار افتادن لپ تاپ را ایجاد کند.

ممنون از نگاه های خوبتان 

Leave a Comment