عمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو در کرج

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو یکی دیگر از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی رسمی لنوو در کرج است که به دست تیمی از زبده ترین تکنیسین ها و مهندسان این حوزه انجام می پذیرد. خدمات ارائه شده در واحد تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ مربوط به یکی از مهمترین و کلیدی ترین قطعات تشکیل دهنده انواع لپ تاپ یعنی GPU یا در اصطلاح نه چندان درست عامیانه، همان کارت گرافیک است که وظیفه مهم و سنگین پردازش تصویر را به دوش می کشد؛

این قطعه که به صورت یک چیت ساخته می شود، تمامی ورودی‌ها و خروجی های تصویری را کنترل و هماهنگ می سازد. کارت گرافیک به شکل ها و صورت های مختلفی از لحاظ اتصال و برقراری ارتباط با دیگر قطعات سیستم های PC،Notebook و دیگر انواع لپ تاپ به کار می رود. شما کاربران گرامی می توانید رد صورت خرابی این بخش از لپ تاپ خویش به مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ انوو در کرج مراجعه کرده و تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر، بهسازی، ترمیم و ارتقاء آن را دریافت نمایید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

 

نشانه های خرابی کارت گرافیک

نشانه های خرابی کارت گرافیک را به طور خلاصه می توان در موارد زیر جمع بندی کرد:

  • با وجود روشن بودن لپ تاپ تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید در این صورت احتمالاً اشکال دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و می بایست سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک بر روی دستگاه اِعمال گردد.
  • وجود خطوط راه راه عمودی از بالا به پایین حاکی از احتمال آسیب دیدگی کارت گرافیک است.
  • در صورتی که پس از بالا آمدن صفحه ی حاوی آرم ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.
  • در صورتی که با اجرای کارهای سنگین توسط لپ تاپ (نظیر اجرای برنامه ها و یا بازی هایی با گرافیک بالا) تصویر ارائه شده توسط لپ تاپ کند و بی کیفیت شود احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک به وجود آمده است.
  • موارد بالا همگی می تواند نشانه ای دال بر خرابی کارت گرافیک باشد لیکن در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست و اشکال ایجاد شده می تواند از منبع تغذیه و یا مادربرد لپ تاپ باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد. جهت عیب یابی صحیح دستگاه خویش می توانید به پارت تخصصی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو در کرج مراجعه نمایید.

عمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو

مشکلات فنی کارت گرافیک

خرابی IC های حافظه:
بر روی تمامی کارت گرافیک ها، آی سی هایی برای ذخیره ی اطلاعات تعبیه شده است. به طور کلی این IC ها خرابی های چندانی ندارند و احتمال نقص فنی در آنها بالا نیست. اما در صورت مواجهه با مشکل، سلامت کارت گرافیک را مختل میکنند. در صورت خرابی این بخش، کارشناسان تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ، قادرند عیب یابی، تعمیر و یا تعویض این قطعه را به انجام برسانند.

خرابی فن کارت گرافیک:
فن های قرار گرفته بر روی کارت های گرافیک همگی دارای یک عمر مجاز هستند و نیازمند بازدید های دوره‌ای خواهند بود. در صورت مختل شدن کارایی فن ها، لازم است در نمایندگی تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ، نسبت به تعویض یا تعمیر آن ها، اقدامات لازم انجام شود.

خرابی ترانزیستور ماسفت کارت گرافیک:
ماسفت یک ترانزیستور میدانی است و برای کنترل مدار سوئیچینگ بسیار کاربرد دارد. به طور کلی وجود یک ماسفت برای کارت گرافیک ها ضروری است. کوچکترین نقص فنی در ماسفت سبب ایجاد مشکلات مختلف میگردد و به طور کامل کارت گرافیک را از کار خواهد انداخت.

خرابی خازن‌های کارت گرافیک:
چوک و خازن در مدل های متفاوت، وظیفه ذخیره و القاء جریان را بر عهده دارند. در بسیاری از کارت گرافیک های جدید، خازن ها با نمونه های جامد و جدید تعویض شده است و چوک ها نیز مجهز به هسته فریت شده اند. لازم است بدانید، خرابی در این قطعات میتواند به ناکارآمدی کارت گرافیک منجر شود.

نشانه های کارت گرافیک سوخته
سوختن کارت گرافیک لپ تاپ را می توان با جایگزین کردن یک کارت گرافیک جدید بر روی دستگاه تشخیص داد. اگر با تست سیستم با یک کارت گرافیک دیگر، تصویر به مانیتور لپ تاپ شما انتقال یافت، بنابراین برای تعمیر کارت گرافیک و یا تعویض آن باید دست به کار شوید. اما اگر با تست یک کارت گرافیک دیگر ، باز هم تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید مشکل احتمالاً ناشی از قطعات دیگر دستگاه است.

توجه داشته باشید که در مواردی نیز عدم امکان انتقال تصویر ناشی از آن است که چیپ ست مربوط به انتقال تصویر در مادربورد خراب شده است. گاهی اوقات نیز به علت بروز مشکل در منبع تغذیه سیستم ، توان کافی برای انتقال تصویر به مانیتور وجود ندارد. حتی گاهی به علت بروز مشکل در پردازنده مرکزی سیستم (CPU) نوبت به عملیات انتقال تصویر نمی رسد. جهت بررسی های تخصصی لپ تاپ خویش و عیب یابی صحیح پیش از تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ می توانید به مرکز تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو در کرج مراجعه نمایید.

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ لنوو، با بهره مندی از تخصص و تجربه ی بالا در خصوص عیب یابی و تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ لنوو ، قادر است هر گونه مشکل در این بخش از لپ تاپ را در اسرع زمان، شناسایی و ریشه یابی کند. پس از مشخص شدن نوع خرابی، اقدامات تخصصی لازم جهت تعمیر، ترمیم یا تعویض کارت گرافیک لپ تاپ به عمل خواهد آمد. کلیه ی مراحل این فرایند منطبق بر بالاترین سطوح استاندارد جهانی به انجام میرسد و با گارانتی و ضمانت نامه نیز همراه است.

Leave a Comment